dinsdag 19 september 2017

Christus kennen

Efeze 1:17 opdat de God van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de heerlijkheid, u de Geest van wijsheid en van openbaring geeft in het kennen van Hem,

Het is eigenlijk een mysterie: het kennen van Christus. Niemand weet wat het precies inhoud, tenzij je Hem leert kennen. Het gaat om kennis van wat Hij heeft gedaan voor de wereld, maar ook het weten dat het voor jou is. Daarnaast is het vooral het gevoel van verlost te zijn, geborgen te zijn in Christus. De Zoon van God die naast je staat, die om je heen staat en die er altijd voor je zal zijn. Hij heeft je lief en Hij draagt je.

Het kennen van Christus is eigenlijk onwerkelijk, want het is met geen pen te beschrijven. Het is iets diep van binnen, door de Geest van God in ons gezet. Het is gegeven door God! En dat is een grote rijkdom, want de Vader van de heerlijkheid wil jou dat geven. Hij, die hemel en aarde heeft geschapen en alles in Zijn hand heeft, wil jou als Zijn kind. Dat is toch machtig!

En wanneer je Christus dan mag kennen, dan zie je meer! Je ziet dat je er niet alleen voor staat, maar dat Hij altijd bij je is. Je ziet dat de dood niet het einde is, maar dat er na de dood nieuw leven is. Eigenlijk zie je dat het eeuwige leven nu al begint, maar na de dood volmaakt zal zijn. Je ziet de grootheid van God, de liefde voor mensen, de heerschappij dat Hij boven elk wezen verheven is en dat Hij alles aan Zijn voeten heeft onderworpen.

Christus kennen is dus eigenlijk meer zien dan wanneer je Hem niet kent. Je mag een dimensie verder zien dan het aardse leven en de sleur van alle dag. Je mag steeds weer een kijkje nemen in het eeuwige plan van God. En dat mag je gaan vertellen aan de mensen om je heen, het mag je een eeuwige blijdschap geven, want er is niets mooier dan bij Christus te horen en Hem te kennen.


Dank U Jezus dat ik U mag kennen. Nee, ik ben het vanuit mezelf niet waard, maar U hebt Uzelf verlaagd en bent naar de aarde afgedaald om voor mij te sterven en mijn zonden te vergeven. Dank U dat ik U mag kennen en daardoor meer mag zien dan toen ik U nog niet kende. Dank U voor de toekomst die ik mag hebben, dat ik voor altijd bij U mag zijn. U bent hoog verheven boven alles. Dank U dat ik U mag kennen.


https://www.youtube.com/watch?v=P4xp6ygQoAo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten