zondag 2 juli 2017

De liefde van Christus

1 Korinthe 15:3 Want ik heb u ten eerst overgeleverd wat ik ook ontvangen heb, dat Christus gestorven is voor onze zonden, overeenkomstig de Schriften.

Ga je mee een kijkje nemen op Golgotha? Zie je, daar hangt een Man aan een kruis. Hij hangt tussen we andere mannen in en spreekt af en toe een paar woorden. Maar het zijn krachtige woorden, woorden van vergeving, van eeuwige redding, een uitroep naar God en een verklaring van het volbrengen van Zijn grote opdracht: sterven voor de zonden van de mensen.

Jezus wordt veel gebruikt als vloek, Hij wordt vaak bespottelijk weggezet en er wordt over Hem gesproken als over een sprookje. In de wereld, op Facebook, op televisie het maakt niet uit waar je kijkt en leest, maar je ziet zo’n haat tegen Hem. Maar waarom die haat? Want als je een kijkje hebt genomen op Golgotha, zie je daar die Christus die de hele wereld op Zijn schouders draagt. Hij moest sterven als straf op de zonde van de mensen. Ja, daar kun je blind voor zijn, maar Hij wil ook jou ogen openen. Zijn liefde voor mensen is oneindig diep, Hij wilde er zelfs voor sterven.

Die Jezus mogen wij aanbidden, want Hij heeft de straf van God gedragen. Jij zou het zelf niet kunnen, ik zou niet eens aan een kruis kunnen hangen en aan anderen denken dus laat staan dat we voor anderen kunnen sterven? Maar Jezus heeft Zijn leven gegeven en dat is de kern van het geloof.

Hij heeft Zichzelf weggegeven, overgeleverd aan de satan en de dood. Hij is tot in de hel neergedaald, uit pure liefde. Er zit absoluut geen grammetje eigen belang bij, maar Hij heeft Zich gegeven als offer. Voor jouw zonden, zonder dat je er iets voor hoeft of zelfs maar kunt doen. Het hoeft allemaal niet nog te gebeuren, het is al volbracht. Je hoeft het alleen te geloven.

En wanneer we dit voor ons mogen geloven, deze heerlijke liefde van Jezus, dan vallen we in aanbidding!

Here Jezus, mijn Verlosser! U bent hoogverheven en Uw liefde is onuitputtelijk. U bent aan het kruis gegaan voor mij en hebt mijn zonden gedragen. Wat een heerlijke Redder bent U. Ik prijs U om wie U bent, om wat U doet en om wat U hebt gedaan. Niemand houdt zoveel van mij, als dat U doet. En daardoor mag ik van U houden, als van niemand anders. U bent volmaakt, heilig, heerlijk, wonderlijk en liefdevol. Mijn Jezus, mijn Redder. Halleluja!

https://www.youtube.com/watch?v=X8ZeONHBV5k

Geen opmerkingen:

Een reactie posten